Kontynuuję poszukiwanie śniadań niebazujących na jajkach. Chociaż ich wartoście odżywcze w diecie ketogenicznej są nie do zastąpienia to nie da się dzień w dzień spożywać śniadań, których podstawowym składnikiem jest jajko 😆

Dziś proponuję Ci parówki, zapiekane z serem żółtym i boczkiem. I choć według niektórych parówki to zło totalne, ja uważam, że nie ma co wariować – wysokiej jakości parówka zjedzona od czasu do czasu na pewno nam nie zaszkodzi, a będzie miłą odskocznią od jajecznicy i omleta 😉

Czas przygotowania: 20 min

parówki zapiekane z boczkiem i seremParówki owijane boczkiem – składniki

(1 porcja)

  • 2 wysokiej jakości parówki (np. z szynki);
  • 2 plastry boczku;
  • 2 plastry sera żółtego (np. Gouda);
  • łyżeczka ketchupu/musztardy;

Parówki z przepisu można zastąpić frakfurterkami.

Przepis na zapiekane parówki

Parówki przekrój na pół i ich krańce ponacinaj „w krzyżyk”. Plastry sera i boczku również przekrój na pół i owijaj każdą parówkę najpierw serem, potem boczkiem. Aby w trakcie pieczenia nasza „roladka” nie odwinęła się, warto wbić w nią wykałaczkę lub nadziać na patyczek do szaszłyków.

Piecz ok. 10 minut w 200 stopniach (do zarumienienia).

Smacznego!

Składniki odżywcze

Rozmiar Kcal Białko [g] Węglowodany [g] Tłuszcze [g]
1 porcja 484 30 3 36