Wielkanocna potrawa „last minute”, smaczna zarówno na co dzień, jak i podczas Świąt 🙂 Jajka faszerowane praktycznie nie zawierają węglowodanów, są bogate w białko i zdrowe tłuszcze, a ich przygotowanie trwa nie więcej, niż 20 minut.

Składniki

  • 4 jajka
  • puszka tuńczyka w sosie własnym (polędwica lub tuńczyk w kawałkach)
  • duża łyżka majonezu
  • szczypior
  • papryka

Przepis

jajka faszerowane tuńczykiemJajka ugotuj. Niby prosta sprawa, ale uważaj, żeby ich nie przegotować. Jeśli pozostaną we wrzątku za długo, białko zrobi się gumowate, wokół żółtka pojawi się szara otoczka i jajko traci swoje najcenniejsze składniki odżywcze. Ja odliczam 15 minut od momentu wsadzenia jajek do garnka z zimną wodą i postawienia ich na kuchence – wychodzą idealne.

W międzyczasie odsącz tuńczyka, posiekaj szczypiorek i paprykę.

Po ugotowaniu jajek, przekrój je na pół i delikatnie oddziel białka od żółtek. Żółtka, majonez i tuńczyka zmiksuj lub rozdrobnij widelcem (osobiście preferuję wersję zblendowaną). Do powstałej pasty dodaj posiekany szczypiorek i wymieszaj. Farsz nałóż łyżeczką na białka. Całość udekoruj papryką, pietruszką i odrobiną majonezu.

Ile kalorii ma jajko faszerowane?

 

Waga [g] Kcal Białko [g] Węglowodany [g] Tłuszcze [g]
1 jajko faszerowane
(dwie połówki – ok. 120 g)
223 18,20 1,19 15,75