W diecie low carb high fat największy problem mam ze śniadaniami. Kiedy wydawało się, że jajecznica / omlet / jajka na bekonie są jedynymi, nudnymi do granic możliwości, rozwiązaniami, zaczęłam szukać alternatyw….

Zawsze miałam słabość do prawdziwej, greckiej fety (tej z mleka owczego, nie mówię o serach „typu feta” na bazie mleka krowiego, z dodatkiem tony soli). Jakim zaskoczeniem był dla mnie fakt, iż odrobinę podrasowany oliwą przepis, przywieziony z wakacji w Grecji, będzie doskonałym keto-śniadaniem! ❤️

Przedstawiam Wam oryginalny grecki przepis na fetę zapiekaną z bazylią i pomidorami, w ketogenicznych proporcjach. I choć nie będziemy, jak Grecy, powstałej pasty nakładać na świeżą bagietkę, to feta doskonale sprawdzi się jako samodzielna potrawa lub dodatek do chleba chmurka lub ziarnistego chleba ketogenicznego .

zapiekana-feta-skladnikiZapiekana Feta – składniki

(2 porcje)

  • 1 kostka (200 g) sera feta;
  • 1 mały pomidor;
  • 10-12 listków bazylii
  • 4 łyżki oliwy;

Przepis na niskowęglowodanową zapiekankę z fetą

Małego pomidora sparz i obierz ze skórki. Pokrój na plastry i wyłóż nim dno małego naczynia żaroodpornego. Na pomidory wyłóż kolejno: posiekaną bazylię i pokrojoną w plastry fetę. Całość zalej oliwą z oliwek (sprawdzi się tu też oliwa z czosnkiem i chilli).

Do fety możesz dodać też inne, wybrane zioła, czosnek, czy mozzarellę. Osobiście wolę najbardziej podstawową formę tego przepisu.

Fetę piecz w 180 stopniach ok. 15 minut (do zarumienienia). Powstałą zapiekankę możesz spożyć tuż po zapieczeniu, lecz ja preferuję formę rozdrobnionej widelcem pasty, którą potem wyjadam łyżeczką 😉

1 kostka fety wystarczy na 2 porcje, więc połowę zapiekanki możesz spokojnie zabrać do pracy i odgrzać w mikrofalówce  – nadal będzie pyszna.

Smacznego!

Składniki odżywcze

Rozmiar Kcal Białko [g] Węglowodany [g] Tłuszcze [g]
1 porcja 453 17,91 3,31 41,53