Stromboli to amerykańska wersja tradycyjnej pizzy. Zawijana, najczęściej w formie warkocza, pełna jest dodatków, takich jak salami, mozzarella, pieczarki, czy nawet mięso mielone. Skład wypełnienia ogranicza jedynie wyobraźnia 😉

Ostatnio, przeglądając przepisy na pizzę low carb, natrafiłam na blog Uplate Anyway, gdzie znalazłam stromboli w wersji LCHF. Ten przepis trafia jako kolejny do mojego działu „Inspiracje„, czyli listy przepisów bazujących na już dostępnych w sieci recepturach, które przetestowałam, podrasowałam i przełożyłam na składniki dostępne na polskim rynku.

Ketogeniczne, bezglutenowe stromboli – składniki

Ciasto na pizzę ketogeniczną

  • 140 gram tartego sera mozzarella;
  • 2 łyżki masła;
  • jajko;
  • 4 łyżki mąki migdałowej;
  • 3 łyżki mąki kokosowej;
  • szczypta płatków chilli;
  • szczypta oregano;
  • szczypta suszonego czosnku;
  • szczypta soli himalajskiej;

Dodatki do ketogenicznego stromboli

  • salami pepperoni – ok. 20 plastrów;
  • mozzarella – 60 gram (możesz dać więcej)
  • opcjonalnie:
    • odrobina posiekanej papryki;
    • pieczarki podsmażone na maśle;
    • siekana cebulka;

Tak naprawdę wypełnienie stromboli zależy od Ciebie. Dodaj ulubione składniki, z uwzględnieniem, by unikać tych wysokowęglowodanowych.

Stromboli low carb – przepis

Masło rozpuść w garnuszku. 140 gram tartej mozzarelli wymieszaj z przyprawami i wstaw na minutę-dwie do mikrofalówki (ok. 600W). Obserwuj cały czas ser – ma się rozpuścić, a nie przypalić.

Tesla ponownie bardzo zainteresowana efektami gotowania ;)

Tesla ponownie bardzo zainteresowana efektami gotowania 😉

Do rozpuszczonego sera dodaj mąkę migdałową, kokosową, płynne masło i jedno jajko. Wymieszaj składniki dokładnie. To trudne zadanie – mozzarella w międzyczasie zacznie stygnąć. Polecam robić to łyżką i kiedy powstanie jakakolwiek „bryła” z tych składników, wrzucić ją ponownie na kilka-kilkanaście sekund do mikrofalówki. 

Wymieszane dokładnie ciasto, ugnieć rękoma. Ułóż na silikonowej podkładce i dokładnie rozwałkuj. W trakcie wałkowania, na wierzch możesz położyć papier śniadaniowy, żeby odsączyć ciasto z nadmiarowego tłuszczu.

Możesz również użyć stolnicy/blatu, natomiast silikon możesz od razu przełożyć na blachę i włożyć do piekarnika. Ciasto jest bardzo elastyczne – jego przekładanie jest możliwe, ale troszkę trudniejsze.

Podczas wałkowania staraj się uzyskać prostokątny kształt – taki najłatwiej będzie zawinąć. Na środku, wzdłuż „średnicy” ciasta, ułóż ulubione składniki.

Wzdłuż pozostałych partii ciasta wykrój równoległe pasy, które następnie zawiń w formie warkocza. Najlepiej sprawdzi się tu noż do pizzy, ale możesz użyć również zwykłego.

Piecz w 180 stopniach ok. 15 minut. Smacznego 🍕❤️

Niskowęglowodanowa pizza zawijana – wartości odżywcze

Pizza, jak to pizza – makroskładniki zależą tu konkretnie od wypełnienia, które wybierzesz. Dlatego tym razem podaję wartości samego ciasta. Cała reszta zależy od Ciebie. Jeśli dodasz tylko mozzarellę i salami to podbijesz mocno tłuszcze i minimalnie białko. Jeśli dodasz warzywa, węglowodany pójdą trochę do góry. 

Rozmiar Kcal Białko [g] Węglowodany [g] Tłuszcze [g]
Ciasto do stromboli (całość – 2-3 porcje) 1011 51,52 5,04 85,32
Podsumowanie
Przepis:
Stromboli - zawijana pizza low carb
Opublikowany:
Czas przygotowania:
Czas gotowania:
Czas całkowity :
Średnia ocena:
no rating Based on 0 Review(s)