W diecie ketogenicznej najbardziej tęsknię za ziemniakami i panierką z bułki tartej. O ile te pierwsze są niezastąpione, tak nie ma nic prostszego, niż panierka low carb, smakująca niemalże identycznie jak bułka tarta. Można ją zastosować do schabowego, ryby, czy piersi z kurczaka (na zdjęciu powyżej panierowany dorsz).

Składniki

(kilka kotletów / kawałków ryby)

  • 100 gram mąki migdałowej (drobno mielonych migdałów);
  • 50 gram parmezanu;
  • 1 jajko;

Przepis

Mąkę migdałową przesypujemy do większego, głębokiego talerza. Jeśli nie masz mąki, możesz również drobno zmielić migdały lub posiekać płatki migdałowe (kurczak w takiej wersji panierki na zdjęciach poniżej). Parmezan zetrzyj na drobnej tarce (lepszy tu będzie tarty, niż drobno mielony – lepiej spaja panierkę). Wymieszaj ze sobą oba składniki.

W drugim talerzu roztrzep widelcem jajko.

Kotlety/rybę zamocz najpierw w jajku, a potem obtocz w panierce. Smaż na oleju kokosowym lub innym – do smaku.

Składniki odżywcze

Rozmiar Kcal Białko [g] Węglowodany [g] Tłuszcze [g]
Panierka
(3-4 porcje)
898,4 46 5,4 74,32