Próbowaliście chleba „chmurka”, nazywanego również Oopsie Bread? To smaczna alternatywa pszennej bułki, którą z powodzeniem można wykorzystać do przygotowania niskowęglowodanowej/ketogenicznej kanapki. Przepis jest banalnie prosty, a przechowywany w lodówce chlebek zachowuje świeżość nawet przez 3 dni. Żegnaj tęsknoto za kanapką! <3

Oopsie Bread – składniki

(6-8 bułeczek)

  • 5 jajek;
  • 125 gram serka śmietankowego – cream cheese lub 5 łyżek tłustego twarogu;
  • odrobina soli;
  • szczypta stewii;
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia;

Przepis na bułki ketogeniczne

IMG_2021Żółtka oddzielić od białek, dodać do nich ser/twaróg, stewię i proszek do pieczenia. Białka ubić z odrobiną soli na sztywną pianę.

Masę z żółtek dodać do białek i bardzo delikatnie wymieszać. Nakładać dużą łyżką na blachę do pieczenia, formując okrągły kształt. Piec ok. 20-25 minut w 150 stopniach.

I tu uwaga – przy dobrze ubitych białkach, bułeczki będą bardzo puszyste i delikatniejsze. Jeśli przerwiesz ubijanie chwilę wcześniej to uzyskasz chlebek do złudzenia przypominający pitę. Rozkrojony na pół jest bardziej elastyczny i nadaje się również do faszerowania. Ketogeniczna grecka pita, czy puszysta niskowęglowodanowa bułka? Wybór należy do Ciebie 🙂

Chleb chmurka – składniki odżywcze

Rozmiar Kcal Białko [g] Węglowodany [g] Tłuszcze [g]
1 większa bułeczka
(1/6 powyższych składników)
124.8 7.53 1.68 9.68

Polecam bułeczkę posmarować masłem i dodać ulubione składniki. Pamiętajcie tylko, by nie przesadzić z węglowodanami w warzywach – bułeczki aż proszą się o ich obfite upakowanie 😉

Z całą pewnością bułka nada się również jako podstawa niskowęglowodanowego burgera. W tym przypadku polecałabym słabsze ubicie jajek – chleb ala pita jest bardziej wytrzymały.

Podsumowanie
Przepis:
Oopsie (cloud) bread - chleb chmurka
Opublikowany:
Czas przygotowania:
Czas gotowania:
Czas całkowity :
Średnia ocena:
5 Based on 1 Review(s)