Idealny deser w chwilach słabości i chęci na słodkie. Można go jeść podczas diety ketogenicznej, niskowęglowodanowej. Nie zawiera glutenu, laktozy i jest przepyszny! ❤️

Składniki (4 porcje)

  • 400 ml mleczka kokosowego Bio;
  • 2 płaskie łyżki kakao;
  • 2 łyżki ksylitolu;
  • dodatki do wyboru:
    • płatki kokosowe;
    • wiórki kokosowe;
    • płatki migdałów;
    • mielone orzechy;
    • skórka pomarańczowa karmelizowana na oleju kokosowym i ksylitolu;
    • śmietanka 36% ubita z ksylitolem (wersja z laktozą!);
    • owoce jagodowe (w diecie ketogenicznej / bezcukrowej w bardzo ograniczonej ilości!)

BARDZO ważna jest jakość składników, a zwłaszcza mleka kokosowego. Zwróć uwagę przede wszystkim na skład. Najlepsze jest mleko zawierające kokos i wodę, nic ponadto. Akceptowalna jest jeszcze guma guar. Jakość mleczka ma ogromny wpływ na późniejszą konsystencję deseru.

Deser bez cukru – przepis

W wersji podstawowej: Mleko kokosowe zagotować. Dodać kakao i ksylitol i mieszać do momentu całkowitego rozpuszczenia składników (można też zblendować). Wlać do 4 małych miseczek i chłodzić w lodówce minimum kilka godzin (najlepsze następnego dnia). Wychodzi smaczny pudding.

W wersji rozszerzonej: Przed wlaniem do miseczek, do puddingu dodać ulubione bakalie. Po przestygnięciu, na wierzch dodać śmietankę 36% ubitą z ksylitolem;

Wartości odżywcze

Waga [g] Kcal Białko [g] Węglowodany [g] Tłuszcze [g]
1 porcja podstawowa
(125 g)
259 4,63 14,13 20,38

 

Uwaga. Deser zawiera węglowodany, głównie pochodzące z ksylitolu. Ksylitol nie powoduje wyrzutów insuliny, przez co jest w ograniczonych ilościach akceptowalny w diecie ketogenicznej.