Pyszne śniadanie ketogeniczne na słodko <3 Nie wymaga dużo zachodu, lecz nie należy również do śniadań „na szybko”. Jednak smak wynagradza czas poświęcony na jego przygotowanie 😉

Składniki (1 porcja)

  • 2 jajka;
  • 1,5 łyżki mąki migdałowej (mielonych migdałów);
  • aromat waniliowy (kropelka);
  • mielona skórka pomarańczy (opcjonalnie);
  • 50 ml śmietany 36%;
  • owoce jagodowe ;
    (ewentualnie w bardzo ograniczonej ilości inne owoce, gdy u mnie zabrakło malin, użyłam 40 gram nektarynki)
  • stewia (1-2 gram);
  • sól;

Przepis

omlet-1Śmietanę ubij ze stewią. Stewia jest bardzo słodka, więc wystarczy tu 1, maksymalnie 2 gramy.

Białka oddziel od żółtek i ubij ze szczyptą soli. Na sam koniec dodaj żółtka i ubijaj jeszcze chilę. Mąkę i aromaty dosyp na sam koniec i dokładnie wymieszaj.

Patelnię posmaruj masłem (wystarczy tylko tyle, aby dno i boki były dokładnie natłuszczone), aby omlet nie przykleił się. Wlej ciasto na patelnię i smaż na wolnym ogniu ok. 4-5 minut (aż zacznie charakterystycznie skwierczeń). Obróć omleta na drugą stronę i smaż jeszcze 2 minuty.

Metody obracania omleta są różne, ja korzystam z najłatwiejszej. Zamiast męczyć się łopatkami, przerzucam omlet do góry nogami na drugą natłuszczoną patelnię. Zawsze kształt wychodzi idealny i stresu mniej 😉

Usmażonego omleta złóż na pół, posmaruj bitą śmietaną i wyłóż owocami. Całość posyp tartą czekoladą deserową bez cukru.

Składniki odżywcze

Rozmiar Kcal Białko [g] Węglowodany [g] Tłuszcze [g]
1 porcja
(z malinami – 60g)
495,24 18,93 6,18 43,4