Jeśli miałabym być szczera, nie jestem wielką fanką bombonierek, czy wszelkiej maści pralinek. Niemniej jednak coraz chętniej eksperymentuję w kuchni i jestem zwolenniczką teorii, że prawie wszystko da się zrobić w wersji ketogenicznej (z wyjątkiem białego chleba i ziemniaków, nic ich nie zastąpi 😉 ). Przedstawiam Wam dość łatwy przepis na czekoladki z masłem orzechowym. Być może nie wyglądają jak przygotowane przez mistrza cukiernictwa, lecz będą świetnym deserem dla miłośników masła orzechowego, a także fajnym sposobem na przemycenie do diety większej ilości oleju kokosowego.

Do wykonania przepisu potrzebna Ci będzie silikonowa forma do pieczenia ciasteczek lub silikonowa foremka na kostki lodu.

Czekoladki z masłem orzechowym – składniki

ok. 12 pralinek

pralinki z masłem orzechowymWarstwa masła orzechowego

  • 2 łyżki masła orzechowego z min. 90% orzechów (np. Sante, czy Primavika);
  • 2 łyżki oleju kokosowego (lub masła);
  • sól i stewia/erytrol do smaku;

Warstwa czekolady

  • 85g czekolady gorzkiej / deserowej bez cukru (polecam Cavalier, która jest słodzona stewią i erytrolem);
  • orzechy ziemne prażone (bez soli);

Przepis na pralinki orzechowe bez cukru

ketogeniczne czekoladkiMasło orzechowe i olej kokosowy (lub masło) rozpuść w rondelku cały czas mieszając (masło orzechowe bardzo łatwo przypala się). Gdy oba składniki całkowicie rozpuszczą się, dosól i dosłodź do smaku. Powstała masa powinna być dla Ciebie wręcz odrobinę za słodka, ponieważ po zastygnięciu, w połączeniu z gorzką czekoladą, ta słodycz zmaleje.

Przelej masę orzechową do foremki, pamiętając, żeby zostawić trochę miejsca na warstwę czekolady. Wstaw do lodówki na minimum godzinę.

Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej i stopniowo przelewaj do foremki, za każdym razem od razu dokładnie rozprowadzając ją na porcji masła orzechowego. Na sam koniec dodaj  jednego orzeszka na górę każdej pralinki i wstaw całość ponownie do lodówki.

Czekoladki będą gotowe do spożycia po 30 minutach. Należy je przechowywać w lodówce.

Smacznego ❤️

Składniki odżywcze

Rozmiar Kcal Białko [g] Węglowodany [g] Tłuszcze [g]
12 pralinek 844 15,45 22,78  (12 g netto)* 74,36
1 pralinka
70 1,7 1,89 (1 g netto)* 6,19

*) Głównym źródłem węglowodanów jest erytrytol – poliol (alkohol cukrowy), który nie powodują wyrzutów insuliny. Węglowodanów netto (pochodzących naturalnie z kakao i orzechów arachidowych) jest 1 gram w pralince.