Już dawno temu zaprzyjaźniłam się z mąką migdałową. Wykorzystuję ją na wiele sposobów, nie tylko do deserów, ale również do mojej panierki ketogenicznej. Nie mogłam zatem nie przygotować niskowęglowodanowej wersji Amaretti – pochodzących z Włoch maleńkich ciasteczek migdałowych.

Pyszne, łatwe i szybkie w przygotowaniu, nadają się przechowywania w puszce nawet przez 2 tygodnie. Nie dość, że będą świetną przegryzką w chwilach słabości to sprawdzą się także jako dodatek do kawy w towarzystwie (niekoniecznie keto) przyjaciół 🙂

Amaretti bez cukru – składniki

ok. 75 małych ciasteczek

  • 3 białka małych jajek;
  • 200g mąki migdałowej;
  • słodzik (np. erytrytol wymieszany ze stewią w proporcji 50g:30g);
  • 20 ml amaretto (ewentualnie syropu o smaku amaretto lub mniejsza ilość aromatu migdałowego);
  • szczypta soli himalajskiej;
  • wanilia (opcjonalnie)

Przepis na ciastka migdałowe low carb

Białka jajek ubij ze szczyptą soli. Mąkę migdałową wymieszaj z mielonym erytrytolem i stewią, a następnie całość wymieszaj z ubitymi białkami. Dodaj amaretto i dokładnie wymieszaj.

Przełóż ciasto do szprycy (bez końcówki) i na blasze wyłożonej papierem do pieczenia wyciskaj małe ciasteczka o średnicy ok. 1 cm.

Piecz w 170 stopniach z termoobiegiem, około 15 minut.

Amaretti ketogeniczne – składniki odżywcze

Rozmiar Kcal Białko [g] Węglowodany [g] Tłuszcze [g]
Całość 1309,80 53,90 15,16* 108
1 ciasteczko
17,45 0,72 0,2 1,44